Bridgin'V4

Bridgin'V4

Festival of english speaking theatre

Využitie drámy vo vyučovaní anglického jazyka

Interaktívny workshop pre učiteľov s Kenom Wilsonom

Lektor

Som ELT autor a inštruktor. Priniesol som inštrukčné prezentácie pre učiteľov v zhruba štyridsiatich krajinách a napísal viac než tridsať kníh, vrátane tuctu sérií učebníc. Mojím najsúčasnejším lektorským materiálom je tretia edícia kurzu americkej angličtiny s názvom Smart choice pre Oxford University Press a séria pre teenagerov s názvom Achievers pre Richmond Publishing. Taktiež píšem doplnkový materiál, ktorý obsahuje skeče, pesničky a drama zdroje, vrátane Drama and Improvisation, ktorá je časťou OUP Resource Books for Teachers series.

Moja prvá ELT publikácia bol album piesní s názvom Mister Monday, vydaný keď som mal 23, ktorý ma spravil najmladším publikovaným ELT autorom. Odvtedy som napísal a nahral viac než dvesto piesní pre študentov angličtiny.

Do 2002 som bol umeleckým riaditeľom English Teaching Theatre, spoločnosť, ktorá vystupovala na javisku pre študentov angličtiny po celom svete. ETT mala viac než 250 predstavení v 55 krajinách na 5 kontinentoch.

Taktiež som napísal okolo sto ELT rádiových a televíznych programov, najmä pre BBC, vrátane päťdesiatich rádiových scenárov pre Follow Me seriál, tridsať Look Ahead TV scenárov a sériu divadelných hier s názvom Drama First.

Momentálne študujem magisterské štúdium v kreatívnom písaní na Birkbeck College na Londýnskej univerzite. Moja ELT práca zahŕňa to, že som šéfredaktorom základného kurzu pre Vietnam, ko-produkciu medzi Macmillan Hong Kong a Vietnam Education Publishing House, Hanoi.
Žijem v Londýne s mojou manželkou Dede a dvoma mačkami a pracujem v kôlni na konci mojej záhrady.


Ken Wilson

Bibliografia

Knihy napísane špeciálne pre ELT

Susan Hillyard. English Through Drama (Helbling, 2014)
Mark Almond. Teaching English with Drama (English Teaching Professional, 2012)
Ken Wilson. Drama and Improvisation (Oxford University Press, 2008)
Sarah Philips. Drama with Children (Oxford University Press, 2007)
Doug Case and Ken Wilson. English Sketches 1 and 2. (Macmillan, 1995)
Penny Ur and Andrew Wright. Five-Minute activities. (Cambridge University Press, 1992)
Jill Hadfield. Classroom Dynamics. (Oxford University Press, 1992)
Friederike Klippel. Keep Talking. (Cambridge University Press, 1984)
Alan Maley and Alan Duff. Drama Techniques in Language Learning. (Cambridge University Press, 1982)

Knihy o dráme a drama teaching

Martin Lewis and John Rainer. Teaching Classroom Drama and Theatre. (Routledge 2012)
Mike Fleming. Starting Drama Teaching (Routledge 2011)
Jessica Swale. Drama Games for Classrooms and Workshops. (Nick Hern Books, 2009)
John Abbott. The Improvisation Book – how to conduct successful improvisation sessions. (Nick Hern Books, 2008)
Clive Barker. Theatre Games. (Methuen, 1977)
Terence Deary. Teaching Through Theatre. (Samuel French, 1977)
Michael Fleming. The Art of Drama Teaching. (David Fulton, 1997)
Heathcote, Dorothy Heathcote and Gavin Bolton. Drama for Learning: Dorothy Heathcote’s Mantle of the Expert Approach to Education. (Heinemann, 1995)
Ginny Graham. First Stage: A Drama Handbook for Schools and Youth Theatres. (Northcote House, 1993)
Milton Polsky. Let’s Improvise – Becoming Creative, Expressive and Spontaneous Through Drama. (University Press of America, 1989)
Keith Johnstone. Impro – Improvisation and the Theatre. (Methuen 1981)

Program

Štvrtok

12:00 – 13:45 Uvítanie a registrácia

14:00 – 15:30 Stretnutie 1

15:45 – 17:15 Stretnutie 2

19:00 – 20:15 Divadelné predstavenie: THEATRE ON THE ROOF – Vernisáž (vstupenky sú v cene workshopu)

Piatok

08:00 – 10:00 Ranná kávička

10:00 – 11:30 Stretnutie 1

11:30 – 12:00 Obed

12:00 – 13:30 Stretnutie 2

Na stretnutí 1 a 2 vo štvrtok a na stretnutí 1 v piatok si vyskúšame zhruba tridsať aktivít v triede, ktorých cieľom je aktivovať a posilniť jazykové schopnosti, ktoré sa už študenti naučili. Niektoré z nich by sa dalo označiť ako dramatické aktivity, ale kľúčom je, že sú zvládnuteľné, ľahko zapamätateľné, orientované na úspech a najmä zábavné. Taktiež sú krátke, ľahko organizovateľné a zvyčajne si vyžadujú málo až žiadny čas na prípravu a hlavne žiadne rekvizity, kostýmy alebo technológiu.

Cieľom je nielen aby študenti rozprávali ale aby chceli rozprávať. Taktiež budú povzbudení počúvať jeden druhého v pároch a skupinách, pre dosiahnutie daných cieľov a úloh. Znovu podotýkam, že aktivity ich podporia v tom, že budú chcieť počúvať jeden druhého.

Sú to všetko veci, ktoré môžete vyskúšať so svojimi študentmi hneď, ako sa vrátite do triedy – ale nie všetky naraz! Kľúčovým odkazom je toto: tieto aktivity sú nadizajnované tak, aby dopĺňali váš zvyčajný štýl učenia, či už používate učebnicu alebo nie, či po vás vyžadujú učiť podľa predpísaného kurikula, čokoľvek.

Sú veci, ktoré musíte robiť ako učiteľ a tento workshop vám ponúkne aktivity, ktoré sú navrhnuté na naplnenie medzier, na oživenie študentov, po ktorých sa vrátia k učebnicovým aktivitám alebo učiteľskej prezentácii v nadšenejšej nálade.

V stretnutí 2 v piatok budeme reflektovať hodnotu týchto aktivít. Ken vám rád zodpovie všetky metodologické alebo technické otázky o aktivitách. Obzvlášť uvíta otázky na tieto témy:

  • Aký je logický dôvod a odôvodnenie pre tieto aktivity?
  • Aké sú benefity ich používania a aké sú problémy?
  • Ako môžem študentov zapojiť?
  • Ako môžem zlepšiť skupinovú prácu?
  • Ako môžem zlepšiť svoj prezentačný štýl?

Okrem získania tipov a zoznamu dobrých aktivít, rád by som povzbudil učiteľov aby premýšľali nad svojím odôvodnením pre používanie týchto aktivít. Napr.: Prečo som si vybral túto aktivitu? Aký je môj cieľ? Aký benefit to študentom prinesie? Dosiahol som aby sa učili pomocou tejto aktivity?